Известие

Collapse
No announcement yet.

Смяна на горен носач 156, подробна версия

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Смяна на горен носач 156, подробна версия

    Инструменти:
    лост с тънък край
    звездогаечни- 16, 17, 19
    Лули 17, 19
    Глухи 17, 19
    трупчета
    скоба
    чук
    Сваляте колелото и подпирате здраво колата да не ви падне на главата.
    Първо свалям биалетката.
    Сваля се от горе, защото отдолу не става, опира във вилицата.
    Развивам гайката на биалетка, пъхам лоста на посоченото място, натискам стабилизиращата щанга надолу и я подпирам с трупчето, след това избивам биалетката с пробой, на ръка почти не излиза, вече мога да махна трупчето.
    Контра на биалетка се държи отзад, при мен беше с ключ 16
    След това освобождавам носача от ябълковидния болт, стягам скобата и с удар с чук излиза, ако нямате скоба става само с чук, но само на посоченото място, другаде не се чука.
    Развивам гайката долу на вилицата, отварям капака и развивам напълно гайките с червено, тези със зелено ги разхлабвам.
    Махам маркуча на спирачката и кабелите от посочените места
    Избивам болта на вилицата, хващам пружината, натискам диска с крак надолу и измествам амортисьора към мен, застава както е на снимката, за да може да извадите горния носач заедно с опората му.
    Развиват се двете гайки на опората означени със зелено и се измъква носача заедно с опората, тампона на двигателя не се пипа.
    Носача се сменя и после се сглобява обратно. По лесно е, ако всичко се сглоби, гайките се слагат само на ръка и след това се стягат.
    Важно: болта на вилицата долу се стяга при сложено колело и пусната кола. Преди развиване пръскам всички гайки със спрей против ръжда.
    Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	95.2 Килобайта
ID:	2442360Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	99.2 Килобайта
ID:	2442361Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	1
Size:	99.2 Килобайта
ID:	2442362Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	1
Size:	99.7 Килобайта
ID:	2442363Click image for larger version

Name:	5.jpg
Views:	1
Size:	97.2 Килобайта
ID:	2442364Click image for larger version

Name:	6.jpg
Views:	1
Size:	100.2 Килобайта
ID:	2442365Click image for larger version

Name:	7.jpg
Views:	1
Size:	100.6 Килобайта
ID:	2442366Click image for larger version

Name:	8.jpg
Views:	1
Size:	99.5 Килобайта
ID:	2442367
    Click image for larger version

Name:	9.jpg
Views:	1
Size:	98.5 Килобайта
ID:	2442368Click image for larger version

Name:	11.jpg
Views:	1
Size:	97.3 Килобайта
ID:	2442369Click image for larger version

Name:	12.jpg
Views:	1
Size:	95.8 Килобайта
ID:	2442370Click image for larger version

Name:	13.jpg
Views:	1
Size:	95.6 Килобайта
ID:	2442371
    Click image for larger version

Name:	14.jpg
Views:	1
Size:	99.2 Килобайта
ID:	2442372Click image for larger version

Name:	15.jpg
Views:	1
Size:	98.0 Килобайта
ID:	2442373Click image for larger version

Name:	16.jpg
Views:	1
Size:	96.3 Килобайта
ID:	2442374Click image for larger version

Name:	17.jpg
Views:	1
Size:	98.4 Килобайта
ID:	2442375
    Click image for larger version

Name:	18.jpg
Views:	1
Size:	99.6 Килобайта
ID:	2442376Click image for larger version

Name:	DSC_0243.jpg
Views:	1
Size:	98.3 Килобайта
ID:	2442377Click image for larger version

Name:	DSC_0244.jpg
Views:	1
Size:	96.0 Килобайта
ID:	2442378Click image for larger version

Name:	20.jpg
Views:	1
Size:	96.1 Килобайта
ID:	2442379
    Last edited by lordliness; d.m.y г., 21:10.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

  • #2
    ....

    Поздрави на колегата и благодарности,тази информация ще е нужна на много алфисти.

    Ако си извършвал и смяната на долни носачи и имаш снимков материал и го качиш,цена няма да имаш.За тяхната смяна няма никъде подробна информация
    Alfa Romeo 156 1.8TS

    Comment


    • #3
      [/COLOR]
      Първоначално публикувано от Montero881988 Покажи съобщение
      Поздрави на колегата и благодарности,тази информация ще е нужна на много алфисти.

      Ако си извършвал и смяната на долни носачи и имаш снимков материал и го качиш,цена няма да имаш.За тяхната смяна няма никъде подробна информация
      долен не съм сменял за щастие, не е кой знае колко сложно, като смазвам шарнира ще направя малко снимки
      Last edited by lordliness; d.m.y г., 16:55.
      Не всички, които се скитат, са изгубени.

      Comment


      • #4
        Няколко въпроса да попитам. Ако биалетката не е бесен ментак а TRW да кажем и няма контра (шестограмчето отпред отдавна е превъртяло) как става хавата с развиването. Друг въпрос, каква е целта на разхлабените болтове на основата на носача. И последен въпрос, колко от само сменящите си носачите могат със сложена вилица на амортесьора да го върнат на мястото му.

        П.С. Смяна на долен носач на земята е равносилно на утрепия, пък на теб щом ти е лесно давай снимков материал
        Fiat Punto 1.4GT 1996
        Hyundai Tucson 2.0 2007
        Renault Clio 1.5 2019

        Comment


        • #5
          Къде точно съм написал, че амортисьора се слага след като е хваната вилицата? Предполага се, че тези които си правят сами колите не са глупаци. И затова не съм описал хронологията по сглобяването.
          Какви сложни въпроси, мале, обичам когато ме подценяват, особено такива които се мислят за много отворени и много си вярват.
          Никога не ме подценявай.
          Какво искаш да докажеш с тези въпроси, че на сервиз е по- добре, разбира се , кой твърди обратното.
          Last edited by lordliness; d.m.y г., 17:23.
          Не всички, които се скитат, са изгубени.

          Comment


          • #6
            Скоро сменях тампоните на горните носачи но подходих кардинално и отрязах дългите болтове смених тампоните и обърнах новите болтове.Горе долу ми отне по 40 мин. на колело за смяната.За мен е по удачният варант за пред блока затова и подходих по този начин.
            Alfa's do't drop oil...they mark their territory

            Comment


            • #7
              Тъпото е когато болта на горния носач е обърнат с главата зад пружината. Понеже имам 2 резервни, направо го резнах с ъглошлайфче. Ако болта е наобратно с главата откъм калника, половината процедури могат да се спестят, отвива се само горната конзола, за по лесно може да се вдигне колата на крик и от другата страна за да не ви усуква и пречи стабилизиращата щанга. Ако се сменят само тампоните, могат да се сложат от магарето на аудиB4, изрязва се само няколко мм от вътрешната втулка, повече никога няма да чуете скърцваня, условието е да се достегне когато колата е долу на земята.

              Пс в никакъв случай не искам да се заяждам или да давам акъл, евала за снимките, всички иначе много знаем ама никой не прави теми със снимки.
              Last edited by mirchozo; d.m.y г., 11:47.
              Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
              Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
              Горе главата, нищо че е празна...

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от juliano155 Покажи съобщение
                Скоро сменях тампоните на горните носачи но подходих кардинално и отрязах дългите болтове смених тампоните и обърнах новите болтове.Горе долу ми отне по 40 мин. на колело за смяната.За мен е по удачният варант за пред блока затова и подходих по този начин.
                И аз открих топлата вода с рязането и обръщането на болтовете преди 2-3 години.От тогава тези носачи мога да ги сменям само с поглед!Само един съвет-наглеждайте си редовно маншоните на носачи и накрайници, тъй като много често ги намирам продупчени и ако не се сменят знаете какво следва!
                Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от juliano155 Покажи съобщение
                  Скоро сменях тампоните на горните носачи но подходих кардинално и отрязах дългите болтове смених тампоните и обърнах новите болтове.Горе долу ми отне по 40 мин. на колело за смяната.За мен е по удачният варант за пред блока затова и подходих по този начин.
                  Одобрявам , направих същото, като ходих на моргата да си купя това онова, болтовете направо ми ги подариха.Резнах с ъглошлайфа и се получи много добре.
                  На "mirchozo" човек сигурно добре се е получило ,но пробвай ако има следващ път с тампони от Рено Туйнго.Струва ми се ,че при тях има повече гума.Като разглеждах тампоните на Ауди-то ми се стори ,че металната сърцевина е в повече а гумата по-малко.
                  Alfa164 T.S 148++ HP
                  Alfa156 T.S 144 - коня, ама на хартия.

                  Comment


                  • #10
                    Колега, колко хиляди направи вече ? Предполагам още са 6+ ?
                    ex - 147 16v multijet

                    Comment


                    • #11
                      Това с тампоните от ауди държи ли доста или е същия леш
                      156 2.4 JTD sportwagon 140hp 2000

                      Comment


                      • #12
                        Тампоните ги сменях на една от предишните ми алфи, 1г не съм я жалил, пича сигурно още я кара освен ако болта не е сдал багажа (той пък се прави).
                        Важно е да се стегне в работно положение, т.е. като е на земята колата. Оригиналните втулки са предвидени да превъртат в оста си, а тия на аудито не са.
                        Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                        Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                        Горе главата, нищо че е празна...

                        Comment


                        • #13
                          Гледам единия тампон за ауди е 4лв........ Че на моите(atec) за година и половина са леш и трябва смяна. Мисля да пробвам.
                          156 2.4 JTD sportwagon 140hp 2000

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от dimi bs Покажи съобщение
                            Гледам единия тампон за ауди е 4лв........ Че на моите(atec) за година и половина са леш и трябва смяна. Мисля да пробвам.
                            А смазва ли ги преди да ги сложиш Атек-а
                            156 2.4JTD 136+ PS

                            Comment


                            • #15
                              Разбира се, но пътищата не им понасят
                              156 2.4 JTD sportwagon 140hp 2000

                              Comment

                              Working...
                              X